Experiment inedit de la BMW: alimentează mașina în timpul unui drift
Nemții de la BMW încearcă imposibilul făcut posibil chiar de ei. Vor să intre în Cartea Recordurilor cu o probă devenită de ani buni o tradiție. De data aceasta au adăugat un plus de dificultate.
Cu ajutorul unui BMW M5, nemții vor încerca să facă cel mai lung derapaj controlat din istorie. De parcă această încercare nu ar fi suficientă, cei care vor participa la doborârea actualului record mondial plănuiesc ca alimentarea să fie făcută chiar în timpul derapajului, un lucru cu adevărat dificil. Cel mai probabil, alimentarea va fi făcută tot dintr-un model BMW M5.
De reținut este că actualul record este deținut de un model Toyota GT86, după recordul anterior fusese stabilit tot de un BMW M5 la volanul căruia s-a aflat Johan Schwartz în 2011. Acesta a rulat aproape 82 de km într-un derapaj controlat. La încercarea din 2018 va participa un model BMW M5 2017 care ar urma să se învârtă în cerc timp de opt ore pe un circuit din Connecticut.
Conform definiției, driftul este capacitatea de-a face un automobil să abordeze în derapaj controlat un traseu special amenajat, cu maximum de viteză posibilă si cu un unghi cât mai agresiv. Cât despre modelul folosit, acesta are o istorie interesantă.
Prima mașină „M” de la BMW trebuia să fie, de fapt, un Lamborghini. La finele anilor ’70, BMW și Lamborghini au ajuns la un acord pentru a construi împreună o mașină de curse. Din motive financiare, susțin unele surse, ori dintr-un conflict, conform altor surse, Lamborghini s-a retras.
BMW a dus proiectul la capăt și primul „M” botezat „M 1” a ieșit pe piață în 1978. Modelul a fost produs până în anul 1981. Poate că în 20-30 de ani vom vorbi la fel și despre modelele electrice ale companiei. A început să experimenteze în aria aceasta cu modelul i8, introdus pe piață în 2015. E un model hibrid capabil să meargă aproape 40 de kilometri doar cu motorul electric. Altfel, e un hibrid.